22. ledna 2018 v 15:40 | Mary |  Knižní recenze

Autor: Jaroslav Kalfař
Nakladatelství: Plus, v roce 2017
Přeložila: Veronika Volhejnová
Žánr: Sci-fi, světová literatura
Počet stran: 320

Anotace
Jakub Procházka jako malý chlapec osiřel a vyrůstal na venkově u prarodičů. Jeho dětské sny o hrdinství se zcela nečekaně naplnily, když byl vyvolen jako muž, který bude tvořit jednočlennou posádku rakety, již vyšle na nebezpečnou misi k Venuši nevelká země uprostřed Evropy. Ale jak se Jakub noří do hlubin neprozkoumaného vesmíru, postupně ztrácí kontakt se svou ženou Lenkou, kterou opustil na Zemi, a až příliš pozdě mu začne docházet, že její lásku obětoval své vlastní ambici. Osamělý v nesmírnosti kosmu pohlíží Jakub na řadu věcí jinak než dřív, až se v raketě jako jeho nepravděpodobný společník objeví (snad jen imaginární) mimozemský pavouk. Zatímco spolu vedou filosofické debaty o povaze lásky, života a smrti, ale také lahodné chuti špeku, vytvoří se mezi nimi silné emocionální pouto. Bude to ale stačit, až se Jakub dostane do střetu s utajenými ruskými rivaly ve vesmírném závodu na cestě k Venuši? Podaří se mu vrátit zpátky na Zem, aby dostal druhou šanci a zkusil si znovu získat Lenčinu lásku? Kosmonaut z Čech je hluboce originální kniha, plná lidské vřelosti a humoru. Čtivý a napínavý příběh skýtá řadu překvapení a zvratů. A kdo se spolu s ním vydá na cestu do hlubin kosmonautovy duše, možná se ani nebude chtít vracet.

Můj názor
Tuto knihu jsem již objevila v květnu, ale něměla jsem v plánu ji číst. Po půlroce jsem se k ní vrátila a moc se mi líbila. Měla jsem po té takové úvahy o vesmíru a měla jsem chuť malovat vesmírnou oblohu ( jako je v exo power ). Tuto knihu doporučuji všem, kteří mají rádi vesmír. Za mne rozhodně 10/10 hvězd

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.